Kees Klomp

Spreker, dagvoorzitter, panellid, interviewer

“Stop Doing Business. Start Being Human!”

Kees Klomp

 

Kees Klomp is voorvechter van de Betekeniseconomie en
betekenisvol ondernemen; een beweging/ontwikkeling waar
de maatschappelijke winst van bedrijven gelijkwaardig wordt
gewaardeerd met hun zakelijke winst. Klomp schreef een
vijftal boeken over deze onderwerpen, waaronder de
managementboekbestsellers Handboek Betekenisvol
Ondernemen en Pioniers van de Nieuwe Welvaart. Klomp is
een veelgevraagd en gepassioneerd spreker.

Ik ben in 1968 geboren in Haarlem en studeerde Politicologie en Communicatiewetenschap aan de UVA. Na +/- 15 jaar werkzaam te zijn geweest als marketingadviseur bij de internationale adviesnetwerken BBDO, Y&R en TBWA, heb ik in 2005 besloten om me helemaal te focussen op betekenisvol ondernemen. Ik geloofde – en geloof nog steeds – dat het een achterhaald en beperkend beginsel is dat bedrijven louter bestaan om alleen geld voor een selecte groep aandeelhouders te verdienen. Bedrijven bieden juist geweldige mogelijkheden om maatschappelijke verbetering voor alles en iedereen te bewerkstelligen. Dit beginsel is met bekende en succesvolle betekenisvolle ondernemingen als Tony’s Chocolonely, Dopper, De Vegetarische Slager, TOMS, Moyee Coffee en Van de Bron ondertussen natuurlijk breed geaccepteerd en zelfs leidraad geworden voor de toekomstige ontwikkeling van bedrijven en onze economie. Hetgeen de Betekeniseconomie wordt genoemd. Ik heb hier sinds 2005 een vijftal boeken over geschreven, waaronder Handboek Betekenisvol Ondernemen wat bij de laatste 3 genomineerde boeken van het Managementboek van het Jaar zat, en resulteerde in een speciale uitzending van VPRO Tegenlicht over de Betekeniseconomie: Het Rendement van Geluk. Sinds januari 2018 geef ik leiding aan SMO, Stichting Maatschappij en Onderneming. SMO is de zakelijk-maatschappelijke denktank van de Erasmus Universiteit Rotterdam die zich specialiseert in de ontwikkeling en verspreiding van kennis en kunde op het gebied van de Betekeniseconomie.

Thema’s:

Natuur, ecologie, biodiversiteit, landgebruik

Duurzaam ondernemen

Food & Agri

Politiek en samenleving

Gedrag en gedragsverandering

Personeel (duurzaamheid in HR)

Talen:

Nederlands, Engels

Tarief:

In overleg

Rol:

Spreker, dagvoorzitter, panellid, interviewer